Samstag, 18. Januar 2014

Der Himmel ist schuld / Winne jest niebo





Ich habe immer gedacht, um schöne und helle Bilder zu bekommen, muss auch der Tag mitspielen. Es muss draußen sonnig und hell sein um in den Räumen anständige Bilder zu machen.

Wie anstrengend, oder? 

Immer auf den spektakulären Tag wartend mit den Augen zum Himmel ausgerichtet..... 
So denken aber viele und sind fest überzeugt der Himmel ist für die Bilder verantwortlich.
:)
Ich war hier auch keine Ausnahme. 
Bis mich mein Lehrer aufgeklärt hat.
____________

Zawsze myslalam, ze zeby robic swietne i jasne zdjecia, musi byc piekna pogoda. Musi byc slonecznie i jasno, zeby w pomieszczeniach zamknietych uzyskac porzadne foty.

Meczace to, prawda?

Ciagle czekac na ten spektakularny dzien z oczami zapatrzonymi w niebo....
Tak mysli wiele z nas, ze to wlasnie to nieba jest odpowiedzialne za jakosc naszych zdjecia.
:)
Ja nie bylam tu wyjatkiem.
Dopoki nie oswiecil mnie moj nauczyciel.



Selbstverständlich macht man auch schönere Bilder wenn das Licht von draußen schön rein fällt. Nicht verwechseln mit der Sonne, weil die gibt uns leider einen roten Stich auf den Fotos, den wir nur mit einem Bearbeitungsprogramm entfernen können. Danach ist aber das Bild nicht mehr so "lebendig" und bleibt etwas fade, wie ich finde. Beispiel dafür hier.
Alles, was unser Bild hell erscheint, auch bei schlechten Lichtverhältnissen, ist alleine die gute Einstellung in der Kamera sowie ein gutes, lichtstarkes Objektiv.
"Simpel, aber wahr"- sagt mein Lehrer, bei dem ich letztes Jahr mein Fotografie Kurs gemacht habe.

Tja.... lässt sich einfach sagen. Ich muss dazu erwähnen, dass ich kein Profi in der Materie bin. Wie ihr wisst habe ich ganz lange auf einem Automatikmodus fotografiert, auch mit der Spiegelreflexkamera. Ja, ja..... *schäm. :)
Alle Begriffe, die beim Fotografieren von großer Bedeutung sind, klangen für mich sehr fremd und unüberschaubar, vor allem das "umgekehrte" Denken macht mich richtig zu schaffen. IST HALT NICHT EINFACH! :)

Seit dem Kurs versuche ich immer die "perfekte Einstellung" (he he) bei meiner Kamera zu finden und nicht immer über den Himmel zu schimpfen. 
Zur Not nehme ich mein Stativ (der auch zur besseren, helleren) Bildern beiträgt, aus dem Versteckt und lege dann los. Die Bilder hier sind mit dem Stativ und längere Belichtungszeit gemacht. Dazu braucht man unbedingt einen Stativ, denn sonst verwackeln die Bilder.
Denn die Verschlusszeit (Belichtungszeit) ist neben ISO und der Blende ein sehr wichtiges Aspekt, der für Helligkeit der Bilder verantwortlich ist.



Oczywiście, zrobimy ladniejsze zdjęcia , gdy światło bedzie delikatnie wnikac z zewnątrz. Nie mylić prosze tego ze słońcem , bo to daje nam niestety czerwonawy odcień w fotografii , ktory możemy usunąć tylko za pomoca programu do obróbki zdjec. Później jednak obraz nie jest tak "żywy" i pozostaje nieco mdły , tak myślę. Przykład tutaj.

Wszystko co uczyni nasze zdjecie jasniejsze , nawet w słabych warunkach oświetleniowych,  jest wynikiem wyłącznie dobrego  ustawienia w aparacie, jak również dobrego, jasnego obiektywu.
"Proste"- mowil mój nauczyciel , u  którego zrobiłam mój maly kurs fotografii w zeszłym roku.

Dobrze .... latwo sie mowi. Tutaj chcę wspomnieć , że nie jestem zadna specjalistką w tej dziedzinie . Jak wiecie bardzo długo fotografowalam na trybie automatycznym , nawet z lustrzanka. Tak, tak ..... * Wstyd . :)
Wszystkie terminy, które są bardzo ważne w fotografii , brzmia dla mnie bardzo abstrakcyjnie i sa dla mnie ciezkie do opanowania , szczególnie " odwrotne " myślenie jest dla mnie magia, prawie nie do ogarniecia. TO NIE JEST LATWE! :)

Po kursie staram się odnalezc to " idealnym ustawienie " w moim aparacie ( he he ) a nie ciagle uskarzac sie na niebo.
W niedogodnych warunkach wyciagam mój statyw ( który rowniez ma ogromny wplyw na lepsze i jaśniejsze zdjecia). Te zdjęcia tutaj wykonane są z pomoca  statywu i długiego naswietlania. Aby to zrobić, konieczny jest statyw, inaczej zdjecia beda rozmazane.
Obok ISO i odpowiedniego ustawienia przeslony takze czas naswietlanie jest ogromnie waznym czynnikiem, ktory odpowiada za jasnosc zdjecia.


Die Fotos hier habe ich in dem Fotostudio gemacht und die Kameras gehören meinem Lehrer. Alt und nostalgisch, Technik von damals, die auch noch heute aktuell ist.
__________

Dzisiaj pare fotek z kursu, aparaty naleza do mojego nauczyciela. Stare i nostalgiczne, stara technika, ktora czesto rowniez dzisiaj ma swoje zastosowanie.




Mein neues Objektiv, das ich hier getestet habe, ist diesmal Sigma.
Es bleibt, ich finde es richtig gut.

SIGMA 17-50mm F2.8 EX DC OS

Moj nowy obiektyw, ktory testowalam tutaj to tym razem Sigma.
Zostanie i mysle, ze to dobra decyzja.

SIGMA 17-50mm F2.8 EX DC OS



In dem Set bekommt man das Objektiv, Rückdeckel, eine Gegenlichtblende und einen Köcher. Dass die Gegenlichtblende dabei ist, hätte ich nicht erwartet. Bei Canon Objektiven muss man die immer extra kaufen. 
Und: das der Köcher ( Hülle / Beutel für das Objektiv) dabei ist. Hallo? Einfach so dabei- finde ich echt gut!
Drumherum bin ich echt zufrieden mit dem Kauf.

Aber denkt dran: es gibt noch hellere Objektive! Leider auch viel teurer.
___________________

W secie tym otrzymamy sam obiektyw, przykrywke, oslone do obiektywu i etui. Nie spodziewalam sie, ze bedzie w paczce oslona do obiektywu. Przy obiektywach z canona trzeba je kupowac extra.
Ale: ze etui tez bylo! Hallo? Tak po prost bylo w komplecie? No fajnie no! 
Sumasumarum jestem zadowolona z zakupu.
Wiem, ze Ania Scraperka tez go kupila i jestem ogromnie ciekawa jej recenzji. :)
Pozdrawiam Aniu!

Ale pamietajcie: sa jeszcze jasniejsze obiektywy! Niestety duzo drozsze.




Das Buch Mit Spaß besser fotografieren habe ich schon ziemlich lange.Man findet dort immer wieder einen guten Tipp für bessere Bilder.
___________

 Ta ksiazke mam juz dosc dawno. Mozna w niej odkryc ciekawe wskazowki dotyczace fotografii.

_____________________________


Sooo... das was über Fotografie. / Noo to by bylo na tyle z fotografii.

:)

Heute haben wir paar Neuigkeiten in den SHOP reingestellt, wer gucken will hier geht`s lang
Mamy troche nowosci w shopie, zapraszam tedy 




Objektiv / obiektyw: Amazon
Hab grad gesehen! Mein Teleobjektiv ist jetzt reduziert. Ich habe damals noch viel mehr bezahlt/ Moj teleobiektyw jest teraz w promocji. Wiem, ze placilam o wiele wiecej: Canon-EF-S-55-250mm
Stativ: Amazon


Viele Grüße! Ein schönes Wochenende! / Pozdrawiam! Milego weekendu!

Dagi

Pin It   Follow on Bloglovin

43 Kommentare:

  1. o jak fajnie że piszecie o fotografowaniu ..uczę się przy Was ...to znaczy że ten obiektyw sigma pasuje i do Canona i do Nikona ?? a musi być konkretny model ...bo ja mam wysłużonego Nikona ..czyli body jest, tylko obiektywu mi brak dobrego ...ja wszystko przestawiam na czuja ...raz mi się uda ,a dziesięć nie ...ale co tam człowiek całe życie się uczy :))) zauważyłam ,że przy jasnym nie słonecznym dniu na zewnątrz najlepiej mi wychodziło ...wianki na stodole np .... a twoje zdjęcia z Canona bardzo mi się zawsze podobały ..i chyba w ogóle umiem już powiedzieć kto ma Canona a kto Nikona ..nieźle co :)))?????buziole

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Tak, on ma rozne "wkrety" :) Inny do Nikona i inny do Canona, trzeba na to uwazac prz zakupie.
      Do Twojego body mozesz dokupic tylko obiektyw, tylko musisz pytac czy te nowsze wkrety pasuja.
      Aj tam, myslisz, ze ja nie na "czuja" :))) Tez! Najlepszy dzien do zdjec to jasny, ale niekoniecznie sloneczny.
      No patrz! Juz wiesz kto z blogowni jakim aparatem robi! No masz, dobra jestes! :))

      Sciskam Kochana!

      Löschen
  2. Bardzo cenne rady, choć nie mam profesjonalnego sprzętu chętnie się poduczę kto wie może kiedyś marzenie się spełni;)
    Pozdrawiam cieplutko

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Na pewno!!!! Z zyczeniami na kazdego przychodzi pora Kochana! :)

      Löschen
  3. Super, wiedzialam ze zostanie u Ciebie :) My tez tylko sigmy kupujemy, te dodatki sa zawsze :) Choc ostatnio Moj K mowil cos o firmie tamaron, szczegolnie o jednym obiektywie, jak sobie przypomne dan znac. Cudne sa te stare aparaty, szczegolnie harmonijkowe.

    AntwortenLöschen
  4. Ojjj Dagi jak to czytam to dla mnie to DOPIERRRO jest czarna magia :) Dopiero od niedawna mam pierwsza lustrzankę i jak mam chwilkę, to sięgam po nią i się uczę... metodą prób i błędów póki co.. Muszę się conieco douczyć, ale na to ciągle brakuje mi czasu :) Ty zawsze robiłaś piękne zdjęcia, a teraz z kolejnym super obiektywen to dopiero powalisz nas na kolana :D Uściski!! :*

    AntwortenLöschen
  5. Mir geht´s ähnlich mit dem fotografieren:)
    Und ich habe mir kürzlich auch ein 2,8 er 17-50 mm gekauft, allerdings von Tamron und ich bin sehr begeistert.
    Mein Stativ hat mir leider meine Kleinste zerstört...
    Sehr schöne Aufnahmen und ich bräuchte auch mal einen Fotokurs
    Liebe Grüße
    Meli

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Oh Tamron ist auch eine gute Firma.
      Schade, schade wegen dem Stativ, Gott sei Dank sind die nicht so teuer wie die Objektive :)

      Löschen
  6. Daguś no to mamy ten sam obiektyw:))))))))))))))))))
    super! :))) udanego fotografowania, niech służy jak najdłużej:)
    zdjęcia z ostatniego posta robiłam właśnie tym obiektywem i 50 f/1,8 nikona ;) buziaki

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. :)))) Hi hi! Ale super! Ciekawa jestem jak Tobie sie podoboba, no zdjecia z dzisiaj u Ciebie sa piekne! :)

      Löschen
  7. Ajj jak zwykle cos pomylilam , chodzilo mi o obietywy samyang.
    Piekne fotki Dagi a to dopiero poczatek :) buzka

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. :) Okay. Ah, nie znam, jeszcze nigdy nie slyszalam. Ale poczytam, bo mnie zaciekawil :) Dziekuje!

      Löschen
  8. Das Sigma habe ich auch :)

    Ich hatte schon mal das Sigma- leider hatte es nach 3 Monaten einen Defekt und weil ich es bei Amazon WarehouseDeals gekauft hatte, war eine Reparatur auf Garantie nicht möglich- ich musste es komplett zurückgeben.
    Schade, denn das war wirklich knackescharf...
    Ich habe es mir nochmal gekauft (ich hatte von Amazon ja den vollen Preis zurückbekommen)
    doch ich habe den Eindruck, der Fokus bei dem sitzt nicht so perfekt.
    Mal schauen, ob ich es doch mal an Sigma zur Kontrolle schicke.
    Denn das Objektiv ist schon toll- lichtstark, flotter Autofokus, liegt schön satt in der Hand.

    Viel Spaß weiterhin beim Eintauchen in die Materie Fototechnik.
    Es macht einfach Spaß zu probieren, welche Aspekte sich wie auf dem Foto auswirken.

    Liebe Grüße
    Ute

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Was für ein Pech! Aber gut, dass du das Geld zurück bekommen hast.
      Ja, ich hab schon viel davon gehört, dass sigma schärfer abbildet. Canon ist mehr so weich..... :)

      Dir auch vuel Spaß beim fotografieren!

      Löschen
  9. No kochana, ciekawy temat. Ciesze sie, ze nowy objektyw pozostaje w Twoim posiadaniu, bo ostatnie foty sa prima! Wlasciwe wszystkie zdjecia Twojego autorstwa mnie zachwycaja i jakos tak pozytywnie na mnie wplywaja. Dodatkowo pocieszylas mnie szczerym wyznaniem o automatycznym trybie oraz, ze nie czujesz sie specjalistka. Jak dla mnie jestes profi! Ciekawi mnie, gdzie robilas kurs. Ja wiosna nabylam kurs na Grouponie, zajecia odbyly sie w MyZeil na ostatnim pietrze. Nie bylam niestety zachwycona. Za duzo teorii w tak krotkim czasie. Nie bylam w stanie zapamietac polowy, notowac nie bylo jak. Z kursu wrocilam zielona...

    Czekam na Twoje nowe ujecia i mocno pozdrawiam,
    Magdalena-Magdalenka:)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. O dziekuje, troche sie zawstydzilam Magdalenko, dziekuje...
      No cos Ty! Na zeilu? Wiem, ze z mojego kursu maja tez zajecia w terenie i chyba reklamowali sie kiedys na grouponie. Ciekawe. :)
      Moj kurs tez byl w pigulce, troche ciekawych rzeczy sie dowiedzialam, ale to wszystko za malo....za krotko... mialam wprawdzie indywidualny kurs, bylam sama, ale mimo wszystko.
      ToTy jestes z Ffm????? :))))

      Löschen
    2. Ano prawie, widze Ffm z balkonu:)
      Zgadnij gdzie mieszkam?

      Buziaki i milej niedzieli,
      M.

      Löschen
    3. Z balkonu???? Ja tez widze Ffm z balkonu. :))
      W Eschborn?????

      Löschen
    4. Juz myslalam, ze jestes moja sasiadka! Nie, mieszkam w Bad Vilbel. Odkrylam kolejne podobienstwo. Tak wiec, laczy nas: emigracja, zamilowanie do bieli i czerni, fotografii, pieknych przedmiotow, kosmetykow, wypadow do Holandii oraz widok z balkonu! Pewnie dlatego tak uwielbiam do Ciebie zagladac. Teraz jest juz wszystko jasne:)

      Milego dnia,
      M.

      Löschen
    5. To jestem Twoją sąsiadka! :)Dzieli nas tylko Vilbeler Wald :)Z Eschborn też ładnie widać Ffm myślałam. ..Ale numer!

      Löschen
  10. Meczace to jest chwalenie sie na blogach kazda zakupiona rzecza....Nawet obiektywem do aparatu.Zenada.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Wiesz co, to zmien moze kanal, bo tu jest dosc duzo takich informacji i recenzji.
      Pozdrawiam serdecznie
      Dagi

      Löschen
    2. Dobra riposta. Mnie te informacje nie męczą, wręcz przeciwnie. Zawsze można się dowiedzieć co w trawie piszczy :)

      Löschen
  11. Liebe Dagi, interessante Informationen. Ich denke auch an den Kauf eines neuen Objektivs.Ich wünschte, viele schöne Bilder mit dem neuen Objektiv. Andrea

    AntwortenLöschen
  12. Oh liebe Dagi,
    Du bist so süß! Ich mag' Dich so gern lesen! :-)
    Ja, das Christkind hat es auch gut mit mir gemeint. Ich habe
    auch ein seeeeehr lichtstarkes Objektiv zu Weihnachten gekommen,
    allerdings mit Festbrennweite und da muss ich mich jetzt immer etwas
    mehr bewegen, doch es ist phantastisch und macht seeeehr viel Spaß.

    Hab' ganz viel Freude an der Fotographie und an Deinem Objektiv,
    liebste Grüße zum Wochenende,
    Nina-Su

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Oh super! Mit Brennweiter sind die auch ganz toll! Du hast sicher den mit 1.4 bekommen?
      Herzlichen Glückwunsch, ich freu mich für dich! :)
      Einen schönen Sonntag!

      Löschen
  13. Ja używam do canona EFS 17-85 mm f/1,4-5,6 jest bardzo jasny, dobry do zdjęć wnętrz nawet przy zachmurzonym niebie. Ale dodatkowo korzystam ze światła stałego, studyjnego. Co w moim przypadku jest konieczne, bo nieraz zdjęcia produktów robię wieczorem. Praktycznie nie korzystam z funkcji automatycznych w aparacie, ale przyznaję, że często nie jestem zadowolona ze zdjęć. Dlatego czasem wspieram się automatyką (w końcu po coś jest).
    I też cały czas uczę się :)

    Dobrze, że napisałaś o tej sigmie. Też się noszę z dokupieniem drugiego obiektywu do canonka, w plenerach używam nikona z AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR i AF-S DX 55-200 mm f/4-5.6G IF-ED VR choć jednak canonem robi mi się lepiej zdjęcia.

    Uściski

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Fajnie, ze napisalas o swoim obiektywach, zawsze ciekawi mnie czym dziewczyny ria zdjecia :)
      A powiedz Reniu a co to za swiatlo studyjne? Jakiej firmy? :)

      Löschen
  14. Hmmm...mało zrozumiałam ale Dagi przecież Twoje zdjęcia są zawsze idealne i jak żywe :)
    U mnie za oknem pogoda iście barowa...beznadziejna!
    Ściskam

    AntwortenLöschen
  15. Ja dzisiaj miałam dzień z moim aparatem. Miałam trochę czasu, żeby poeksperymentować w trybie manualnym, ze statywem. Zdjęcia robiłam prawie w zupełniej ciemności a przy długim czasie naświetlania niektóre wyszły bardzo jasne.Grunt to dobrze znać swój aparat i ćwiczyć:) Życzę Ci mnóstwo radości z nowym obiektywem. Bardzo lubię Twoje zdjęcia:)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Fajnie, ze piszesz o tym, ze bylo ciemno a jednak Twoje zdjecia ze statywem wyszly jasne. I wlasnie o to chodzi!
      Dziekuje i Tobie rowniez duzo radosci przy cwiczeniach!

      Löschen
  16. Hallo,

    seit langer Zeit bin ich auch mal wieder am bloggen und schaue auch direkt mal bei dir vorbei.

    Oh ja die Grundlagen der Fotografie, so schlimm ist es aber eigentlich gar nicht, die Basics zu lernen, wenn man sich dann auch wirklich damit auseinander setzt. Und noch mehr Spaß kommt dann dazu, wenn man es verstanden hat. Also wenn die Zeit kommt, dass man sich auf die Bilder, die Gestaltung, den Blickwinkel konzentrieren kann. Dann fängt auch das experimentieren an. Ich liebe liebe liebe die Fotografie.
    Habe mir diese Woche auch erst ein neues Objektiv geleistet, Canon 1,4 EF 50mm USM Festbrennweite. Da freue ich mich schon, wenn ich damit rum experimentieren kann :)

    Vielleicht hast du auch mal Lust und Zeit auf meinem neuen Fotoblog reinzuschauen:
    http://photoworld-of-make-believe.blogspot.de/

    LG Kerstin

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Vielen Dank Kerstin!
      Du hast das wirklich verstanden was gute Fotografie ist, deine Bilder haben mich schon immer sehr begeistert!

      Löschen
  17. Huhu liebe Dagi, erstmal herzlichen Glückwunsch zu der tollen Reportage!!! So schön! Hatte mir beim Wochenkauf gleich mal die Zeitschrift gegönnt und mich gestern darin vertieft. Obwohl wir zwei ganz unterschiedliche Stile haben, liebe ich es einfach bei dir vorbeizuschauen, es ist zu schön und ich schaue es mir so gerne an! Und es nun nochmal so in einem Heft zu sehen hat mich rieisg für dich gefreut! Und ja Objektive machen soviel aus, vorallem beim drinnen fotografieren. Und ich finde es viel einfach manuell zu fotografieren als automatisch, da man noch viel mehr an Licht rausholen kann, aber die Einstellungen musste ich erstmal lernen ;-) . Einen Fotokurs würde ich auch gerne mal machen, einfach um noch viel mehr lernen zu können! :-) Grüß dich sehr lieb, Yvonne

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Liebe Yvonne,
      vielen Dank! Ich freue mich richtig über deinen Kommentar! Auch wenn wir wohntechnisch anderen Geschmack haben! :) Ich mag dein Blog total!

      Löschen
  18. Hallo Dagi,
    das was Du hier schreibst, beschäftigt mich auch schon eine ganze Zeit. In meinem Blog fehlt auch viel Licht, - da ich im Herbst 2013 gestartet bin, und in dieser Zeit so oft schlecht Wetter war - habe ich ganz schön gekotzt!
    Mit Hoher Belichtungszeit zu fotografieren, ist ebenfalls meiner Meinung nach, nur mit Stativ sauber zu schaffen. Na, man lernt nie aus...
    Viele Grüße von Nadja (www.richtungswechsel.blogspot.de)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ich wünsche nd dir viel Spaß beim fotografieren, Hauptsache probieren und experimentieren! :)

      Löschen
  19. Dagi nie uwierzysz ale dla mnie jestes w tej dziedzinie przewodnikiem. Przeciez kupilam aparat taki jak Ty, pozniej obiektyw 50mm i moze teraz tez skorzystam z Twoich doswiadczen.
    Tez mysle o jakims nowym obiektywie, ale zupelnie nie umiem poruszac sie w tym swiecie. Czasem ich ceny przerazaja, a te ktore pokazalas sa naprawde godne przemyslenia :) dzieki!
    usciski

    AntwortenLöschen
  20. Naprawde mnie to cieszy Anetko!
    Obiektywy dobre nie sa tanie, szczegolnie te jasne, ale jak duzo fotografujesz to taka inwestycja jest uzasadniona. Ten, ktory juz masz tez jest super i robisz nim oblednie piekne foty! :)

    AntwortenLöschen
  21. Also mir haben Deine Bilder 'davor' auch schon immer gefallen, der Kniff ist nämlich nach all dem erlernten Wissen nicht das eigentliche Auge fürs Bild zu verlieren. Nachdem ich die Meisterprüfung gemacht habe, war ich ganz lange nämlich auf der Suche nach meinem Stil, der durch das ganze Wissen schwer wieder zu finden war ;-)

    *wink*
    Betty

    AntwortenLöschen
  22. Twoje zdjęcia Dagi zawsze są piękne ;-) tak jakby u ciebie zawsze był piękny słoneczny letni dzień :-)
    I ja zastanawiam się dość intensywnie nad jasnym obiektywem, bo w moich warunkach nawet w pełni lata ciężko o dobre nasłonecznienie, a teraz to już w ogóle ciemności egipskie ;-)
    Uściski :-)

    AntwortenLöschen
  23. Hallo Dagi!
    Ich habe dieses Objektiv zu Weihnachten bekommen (allerdings von Tamron) und bin schwer begeistert! Das ist wirklich kein Vergleich zum normalen Standardobjektiv und macht vor allem drinnen tolle Fotos. Lange Zeit habe ich alle Fotos mit Automatik gemacht und war nie so richtig zufrieden. Seit ein paar Wochen fotografiere ich Manuell und manche Bilder sind schon richtig gut. Aber ich muss noch viel lernen und möchte im Frühling unbedingt einen Kurs machen.
    Ein Festbrennweitenobjektiv mit 1,4 Lichtstärke habe ich auch, allerdings überlege ich noch, ob ich es nicht wieder verkaufen soll.

    Deine Fotos sind auf jeden Fall immer perfekt, auch vorher schon!

    GLG Daniela

    AntwortenLöschen

Vielen Dank für deinen Kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Impressum

Impressum

My HOUSE of IDEAS Blog

Robert Wieczorek

Hasengasse 30

63477 Maintal

Deutschland

E-Mail: houseofmara@googlemail.com


Umsatzsteuer-Identifikationsnummer gemäß § 27a Umsatzsteuergesetz: DE815404775


HINWEIS

Trotz sorgfältiger inhaltlicher Kontrolle übernehme ich absolut keine Haftung für die Inhalte externer Links, die in meinem Blog zugängig sind. Für den Inhalt der verlinkten Seiten sind ausschließlich deren Betreiber verantwortlich.Ich erkläre hiermit ausdrücklich, dass ich keinerlei Einfluss auf die Gestaltung und die Inhalte der gelinkten Seiten habe. Deshalb distanziere ich mich ausdrücklich von allen Inhalten aller gelinkten Seiten, die in diesem Blog gesetzt oder aufgeführt werden und mache mir diese Inhalte nicht zu eigen.Diese Erklärung gilt für alle in diesem Blog angezeigten Links und für alle Inhalte der Seiten, zu denen die hier eingefügten Links führen.Für die Inhalte der verlinkten Seiten ist stets der jeweilige Anbieter oder Betreiber der Seiten verantwortlich.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...